Zprávy od vody, Strana 2

Probouzející se Jizera

Zdravím všechny co to mají ´´ NA HÁKU´´ po slabším zahájení přívlače na Orlíku jsem se vydal na milovanou řeku Jizeru. Po dvou odpoledních vycházkách, které byly neúspěšné jsem se rozhodl, si trochu přivstat a zkusit štěstí v jinou denní dobu. Vstal jsem brzy ráno, u vody nikdo nebyl a já si krásně zachytal v probouzející se přírodě. První rybu vydráždila nástraha Jig master 8g od značky SpinMad. Byl to menší okounek. Další ryba, která se mi povedla byla štika odhadem 60 cm, která bojovala jako lev. Poté jsem se přesunul a podařilo se mi na tutéž nástrahu ulovit krásného okouna 32 cm. O nástrahu jsem následně přišel, tak jsem to převázal na gumové kopyto od značky Mann´s a půjčil jsem prut synovi, kterého rybařina taky velice baví. Po pár náhozech nástrahu atakovala menší štika, která nám těsně pod nohama nástrahu setřepala. Bohužel už žádný další záběr nepřišel, a tak jsme po krásném dopoledni zavítali zpět k domovu. Za tým na Háku Aleš

Orlík 2021

Zdravím všechny co to mají ´´NA HÁKU´´. Minulý týden jsem se vypravil  se synem Tobikem a kamarádem Hynkem na vodní nádrž Orlík na týdenní výpravu. Tobik si přál chytit co nejvíce druhů ryb, a jak se nám vedlo Vám popíšu níže.

Trefili jsme se zrovna do tření kaprů a velké vlny veder, tak se rybám moc nechtělo, ale i přes to všechno se nám nějaké ty ryby podařilo nachytat.

Nachytali jsme pár menších sumců, štiky, candáta bohužel jen jednoho, krásné okouny, úhoře, tři kapry a dva cejny.

Největší úlovky výpravy byly sumec, odhadem 110 – 120 cm, úhoř 82cm, okoun 35cm.

I přes to, že to moc nebralo jsme si výpravu krásně užili a už teď se těšíme na příští dobrodružství.

Na výpravu jsem si vzal na vyzkoušení nástrahy Bomb Rippa 8 cm a gumové nástrahy Mann´s Q- Paddler, které máme na prodejně.

Obě nástrahy mě velice mile překvapily. Bomb Rippa má krásně jemný ocásek, který pracuje i při velice pomalém tažení. Mann´s Q – Paddler je trošičku tužší guma s jemnějším pohybem ocásku. Tyto nástrahy nás nenechaly ve štychu a udělal se na ně záběr.

Už se nemůžu dočkat až je protáhnu na Jizeře. :)

Štědré Labe

Zdravím všechny, co to mají ´´NA HÁKU´´. V sobotu jsem se vydal na Labe se synem na dvoudenní výpravu, a to co mě čekalo jsem si nepředstavoval ani v tom nejhezčím snu.

Ihned po příjezdu jsem zakrmil asi třemi kily Economic Feed Boilies od Karla Nikla a zbytek z 5 kg balení jsem nasypal do kbelíku a dal předmáčet – toto boilies jsem zkoušel poprvé a dnes už vím, že ani není třeba předmáčet. Boilies má hrubou strukturu a po velmi krátké době krásně pracuje a chová se přesně tak co od krmného boilies očekávám.

Jako nástrahu jsem používal pop up boilies od značky Karel Nikl a Munch baits s montáží Ronnie Rig.

První záběr přišel asi po 6h lovu a po brutálním souboji jsem zdolal krásného 11 kg lysce. Do konce denní doby lovu už nic nepřišlo, a tak jsem vytáhl pruty a dal si krátký spánek. Nastavil jsem si budíka a hned na 4:00 jsem to tam vyslal zpět.

Pět minut před šestou přichází další záběr, tentokrát od malého šupíka okolo 4kg. Těsně před obědem se rozjíždí brzda navijáku znovu a po krátkém souboji ryba spadla. Hned jsem nahodil prut znovu, a po chvilce jízda. Po krátkém souboji jsem podebral krásně pupkatou malou jikrnačku okolo 7 kg. Ještě jsem ji nestihl ani vyfotit a v tom křičí hlásič na druhém prutu o sto šest.

Po krásném souboji přidávám do podložky další jikrnačku 8,5kg. V průběhu odpoledne jsem udělal ještě dva záběry, ale bohužel o obě ryby jsem přišel.

V pozdním odpoledni se rozjíždí prut znovu a po tvrdém souboji jsem zdolal bojovného lysce o váze rovných 12 kg. Do večera už záběr nepřišel. Ráno jsem to zabalil a plný zážitků odjíždíme domů.

Za tým NA HÁKU Aleš

Lov pstruhů v krásné krajině Jizerských hor

Zdravím všechny co to mají ´´NA HÁKU´´. Tentokrát jsem se vypravil s rodinou a bráchou na lov pstruhů do krásné krajiny Jizerských hor.

Podařilo se nám ulovit pěkné Siveny Americké. Ryby byly v perfektní kondici a nedaly nám ani centimetr zadarmo, a tak jsme si užívali krásné souboje. Siveni nejlépe reagovali na růžového červa od firmy FishUP. Dostal jsem na tyto nástrahy doporučení, že fungují skvěle a nyní mohu jen potvrdit.

Nástraha FishUP Yochi 43 mm je aromatizovaná nástraha, která je krásně měkká. Nástraha sama od sebe nedělá žádný pohyb, tak že je třeba jí pomocí špičky prutu oživit.

Prožili jsem krásné odpoledne a do této lokality se ještě určitě vypravím s cílem ulovit některého z tamních ´´potočáků´´.

Za tým NA HÁKU Aleš

Ledová Jizera

Ahoj, hlásím se s další zprávou od vody.

Již druhým rokem se věnuji jednomu místečku na Jizeře, je to těžká voda, kde je každý kapr nad 70 cm velkou rybou. Tento rok se voda otepluje jen velice pomalu a koncem března byla ještě hodně studená, chodil jsem si několik dní před lovem krmit koulemi od Karla Nikla Scopex Squid, abych ryby naučil krmit se na mém místě.

Vyrazil jsem jen na rychlou akci, která trvala cca 8 hodin. Pod háček jsem dával opět Scopex Squid od KN a na druhý prut jsem zkoušel pop-up broskev na ronnie rigu. Popka byla extrémně atraktivní pro Tlouště, a tak jsem musel přebít i druhý prut na koule ze dna. Vzhledem k teplotě vody jsem se záběrem od kapra moc nepočítal, po nějaké době se ale cívka brutálně roztáčí a já si mohu užít parádní souboj. Zdolávání Jizerských kaprů je adrenalinový zážitek, všude popadané stromy a k tomu síla říčních ryb, to je něco parádního.

Vše dobře dopadlo a do podběráku jsem navedl kapra s délkou 73 cm.

Na Jizerské chytání používám krátké pruty o délce 6 ft a silný kmenový vlasec, momentálně jsem namotal Delphin Armada 0,40mm, který mi dovolí i silové zdolávání u překážek. Dále používám větší háčky o velikosti 4, abych rybu při zdolávání nevyřízl, několik let používám Carp´R´Us continental snag hook a nemám důvod měnit.

Ať se daří, Ondra Sedláček.

Ondrova Velikonoční výprava na Labe II.

Druhý den výpravy jsem zažil něco, co se mi na řece stalo asi jen 2x za tu dobu, co se kaprařině věnuji. Ryby mi najeli do krmného místa a já tahal jednu krásnou říční rybu za druhou.

V průběhu dne se mi povedlo zdolat 4 kapry s hmotností přes 10 kg a z toho 2 ryby přesahovali 13 kg hranici. Bylo to něco neuvěřitelného. Následující den se citelně ochladilo a bylo to hodně znát, velké ryby přestali brát a já chytil tak 2-3 menší kapříky za den.

Celkově se na břeh během výpravy podívalo 6 ryb s váhou nad 10 kg a spousty menších kaprů.

Nejlépe mi fungovalo boilies Kimot No Respect v příchuti broskev a na druhém prutu ronnie rig s plovoucím boilies broskev. Je vidět, že i základní řada boilies se klukům z Kimot teamu povedla a kuličky kolem 250 Kč dokážou udělat ve vodě velkou parádu, pokud sedíte na správném místě ve správnou dobu.

Ještě bych chtěl vypíchnout ujímané vlasce Mivardi, které jsem si vzal na vyzkoušení a použil je jako jako šokovku, bez které bych to do řeky nehodil. Osobně jsem použil ten, který začíná na průměru 0,30mm a končí na 0,57mm, tím pádem nemáte v navijáku tak velký uzel a dá se s tím pohodlně nahodit. Za mě spokojenost.

Výpravu jsem si moc užil a už se těším na další.

Ať to jezdí.

Ondra Sedláček

Krátká výprava na revír Buda

Zdravím všechny co to mají ´´NA HÁKU´´, v minulém týdnu jsem se vydal na krátkou vycházku na revír
Buda s cílem vyzkoušet dobroty od značky Munch Baits, a to konkrétně boilies Cream Seeds 18 mm
v kombinaci s partiklem Hot Seeds, kterým jsem plnil pva punčošku.
Musím říct, že Munch se mi osvědčil perfektně a kaprům očividně chutnal. Celkem jsem měl čtyři
záběry, ale z nějakého důvodu jsem proměnil jen dva.
První kapřík lysec měl něco kolem 7 kg a měřil 65cm a druhý mi udělal velkou radost, krásný šupík,
který vážil 12kg a měřil 83cm. Na to, že moje výprava na Buda byla opravdu krátká, tak jí považuji za
úspěšnou a s Munchem se k vodě určitě ještě podívám… Za tým Na Háku Tomáš.

Dubnová koupačka

Zdravím všechny, co to mají ´´NA HÁKU´´. Tentokrát jsem se vypravil na rybník Buda na denní chytání.

Vybral jsem místo na přítoku, které mám pro jarní chytání nejraději. Po poslední výpravě jsem šel na jistotu a dal jsem na jeden prut pop-up boilies Ripe Banana a na druhý boilies Starbaits Grab and Go v příchuti Mega Fish. Asi po 30 minutách se první ozval prut s nastražený pop up boilies Ripe Banana od Karla Nikla, ale asi po dvou minutách zdolávání se ryba pustila. Protože, mi přišel záběr na popku jako první, tak jsem se rozhodl dát popku i na druhý prut. Vzal jsem si s sebou popky Starbaits v příchuti Peach and mango o průměru 20 mm, které jsem chtěl vyzkoušet. Rybám se moc nechtělo, a tak jsem na další záběr čekal až do pozdního odpoledne. Přijela se podívat manželka, která asi přivezla štěstí, protože po chvíli se mango rozjelo. Na prutu jsem ucítil, že to nebude úplně malá ryba. Poté co se ryba blížila ke břehu najednou změnila směr a pálila to přímo do křoví, které bylo po mé levé ruce.

Nemohl jsem jí za žádnou cenu otočit, a tak mi zajela do větví. Používám šokový vlasec, a tak jsem si byl skoro jistý, že pokud se ryba nevyřízne, tak tam bude. Cítil jsem, že tam pořád je a viděl jsem, jak se ryba zvedla k hladině, tak jsem se rozhodl skočit do vody a jít za ní. Po chvilce jsem uviděl krásného šupináče, který byl zamotaný do cizího utrženého vlasce, tak jsem ho podebral a ukousl starý vlasec a po chvilce už pózoval na podložce. Váha ukázala krásných 12 kg. Prut jsem znovu nahodil a jen tak tak jsem se stihl obléknout po ledové koupeli a měl jsem další záběr na mango. Byl to menší kapr okolo 6-7 kg, ale pořádný bojovník. Po úspěšném dni se začalo smrákat, tak jsem to zabalil a spokojený frčel domů.

Petrův Zdar za tým NA HÁKU Aleš

Ondrova Velikonoční výprava na Labe I.

Ondra nám zaslal zprávu z Velikonoční výpravy, kde se mu podařilo chytit krásné ryby. O tom jak se Ondrovi dařilo se dočtěte v řádcích níže.

´´Před Velikonocemi jsem, jako obvykle, vyrazil na řeku pokusit se něco nachytat. Byla to moje první letošní výprava na více než jednu noc.

Po příjezdu jsem zakrmil boiliesem od Kimot No Repect s příchutí broskev, nahodil pruty a čekal. Voda byla ještě dost studená a tak jsem žádnou rychlou akci nečekal. Jaké bylo moje překvapení, když jsem měl přibližně po 2 hodinách brutální jízdu na broskev a po pěkném souboji podebral kapra, který měl bez pár gramů 14 kg. Do konce denní doby lovu už jsem záběr neměl a tak jsem šel natěšený spát.

Chvilku po ranním náhozu se mi ozval i druhý prut s ronnie rigem a byl z toho krásný lysec 8,5 kg. To co se pak dělo celý den jsem na řece ještě nezažil, hotové kapří žně. Dokonce se mi povedl i double ryb, kde ta větší atakovala 10 kg  hranici.´´

PS: Mile mě překvapila potahovaná návazcová šňůrka od Delphin, kterou jsem koupil na zkoušku u kluků NA HÁKU. Stojí pár korun a vyrovná se i mnohem dražším šňůrkám, takže můžu doporučit. :)

Pokračování výpravy v další zprávě.

Ať to jezdí, Ondra Sedláček

První výprava na kapry v roce 2021

V sobotu před Velikonocemi jsem se vydal na první letošní výpravu na kapry. S ohledem na změnu počasí, které se hodně pokazilo a teploty klesaly i k nule jsem neměl velká očekávání, ale i přes špatné počasí se mi povedlo přesvědčit k záběru dvě krásné ryby.

Moc jsem chtěl vyzkoušet montáž ronnie rig, o které jsem hodně četl. Lov čistě na pop-up jsem nikdy nepraktikoval, a tak to pro mě byla velká neznámá. Pro první seznámení s ronnie rig montáží jsem sáhl po hotové sestavě RONNIE RIG SET od značky Mikado.

Jako návazcový materiál jsem zvolil fluorocarbon 0,45mm a pomocí krimpovacích svorek 0,8x1,7x8mm jsem ronnie rig set přidělával. Na opačný konec jsem zacrimpoval obratlík č. 4. Jako zátěž před háček jsem používal plastické olovo od značky Mikado, kterým jsem obalil crimp před háčkem.

U setu jsem nakonec udělal malou úpravu o to takovou, že jsem na místo malého obratlíku na háčku dal vrut s kroužkem.

Díky této úpravě jsem nemusel používat jehlu na boilies a usnadnil jsem si tak nastražení pop-up boilies.

Vzal jsem si sebou pop-up od Karla Nikla Ripe Banana 18mm na který jsem přesvědčil třináctikilového šupíka a druhá úspěšná nástraha byla pop-up Krill Berry, která zachutnala menšímu kapříkovi.

Už teď se nemůžu dočkat další výpravy.